“Lusta” csokifonat

Végy egy (vagy két) gyorsfagyasztott vagy “friss” bolti levelestésztát, kendd meg jól bolti csokikrémmel, szórj rá egy-két marék darabosabbra aprított diófélét (én ma mandulát használtam), tekerd fel jó szorosan, középen vágd fel hosszában két részre, és csűrjed-csavarjad, amíg egy guszta tekercset formázol. Ezt a műveletet ajánlatos már a sütőpapírralt bélelt tepsiben végezni…

Három részre is vághatod, ezesetben készíts egy egyszerű hármas fonatot…

A tetejére jöhet felvert tojás és kis cukor - ez el is hagyható, de akkor nagy eséllyel semmi sem állíthatja meg a csokikrémet, hogy kifolyjon és odasűljön…

200 fokra előmelegített sütő, alul-felül vagy légkeverés… 25-30 perc alatt tökéletes lesz.

Nem érdemes sokat várni, ha kicsit kihűlt, egyétek meg. Félnaposan már nem olyan lehengerlő élmény, a kalóriamennyiség pedig nem csökken az idő múlásával.

PS: Egyébként a legtöbb munka a mandulahéjak eltávolítása volt. (Kissé rég ott lapult a fiók alján, nagyon száraznak és keserűnek tűnt, ezért blansíroztam, leszedtem a héját, s csak azután aprítottam)

Hozzászólás