Egyszerű vaniliás darázsfészek

Egész héten itthon voltunk. A gyerekek sorra betegedtek meg, így mindenféle finomsággal kellett emelni a morált. Volt hígpalacsinta (egy ideje kizárólag csak a Julia Child által javasolt arányokkal készítem el, elronthatatlan), papanaş, ma pedig darázsfészek. Ákos kérésére nem a diós (sztem ez a klasszikus) verziót készítettem el, hanem ezt a vaniliás-cukrosat. Szerintem írtó finom.

Hozzávalók:

A kalácstésztához:

  • Egy kocka élesztő
  • 500 gr liszt
  • 3 dl tej
  • 2 kanál cukor
  • 1 tojás
  • egy citrom reszelt héja
  • 2 ek olaj

A töltelékhez:

  • 50 gr vaj
  • 2 tasak vaniliás cukor

A mázhoz: 2-3 kanál kristálycukor

Az öntethez:

  • 2,5 dl tej
  • 2 tasak vaniliás cukor

Elkészítés:

Az élesztőt felfuttatom a cukro tejben majd a liszttel, tojással, olajjal és reszelt citromhéjjal ruganyos tésztát gyúrok.

Kb. másfélszeresére kelesztem, majd vékony lapot gyúrok belőle, megkenem a puha vajjal, rászórok 2 tasak vaníliáscukrot. Aki édesebben szereti, szórjon rá néhány kanál kristálycukrot is.

Szorosan feltekerem és kb 2,5-3 cm-es karikákra vágom. A csigák mindkét oldalát belemártom a kristálycukorba és kivajazott (kisebb) tepsibe helyezem mindegyiket, kb 1-1 cm távolságra egymástól. Ma nem volt időm ,ezért nem pihentettem még, belöktem az előmelegített sütőbe.

Kb 20 perc után (mikor kicsit már karamellizálódott a cukor a tetején)  felforrósítom tejet, elkeverem benne a vanílisá cukrot és ráöntöm a félkész csigákra. További 20-30 perc alatt elkészül: amikor felszívta az öntetet és a teteje már világosbarna, kivettem a sütőből és letakartam 5 percre. Kész! Csak éppen várni kell, míg kihűl.

12 hozzászólás

  1. Szia Réku!
    Nálunk is a sima darázsfészket szeretik jobban.
    Apa-nyelven: darázs-garázs 🙂
    Gyógyulást nektek!
    Puszi,
    T. Erika

    Válasz

    1. Kérlekszépen annyira szép ez a fotó, h muszáj volt RÖGTÖN meggyúrnom. Pedig csak a lazacos receptért néztem be…
      És még van 20-30 perc, de olyan az illata, h a nyálam folyamatosan csorog. Remélem, h finom is lesz. Nekem az 500 gr liszt nem volt elég, még töltöttem hozzá, mert túl lágy lett a tészta, ragadt meg minden… Mire megkelt és nyújtani kellett, arra tök jó lett.

      Válasz

Hozzászólás