Céklaleves

Régen orosz céklalevest készítettem: zöldségleves céklával, kaporral, ecetes uborka levével savanyítva, tálaláskor apró kockákra vágott savanyú uborkával és tejföllel tálalva. Pazar.

Kb. egy éve találtam egy nagyon egyszerű receptet, azt variáltam, év végül ez, az alábbi, ami bevált. Az oroszt már szinte el is felejtettem. 🙂

Hozzávalók: 2-3 közepes cékla, egy murok, egy krumpli, fél citrom leve, kevés só, fél pohár tejszín (elhagyható), fél csokor petrezselyem. Joghurt vagy tejföl a tálaláshoz.

Elkészítés: A zöldséget nagyobb kockára vágva megfőzzük, lehútjük, pürésítjük, felöntjük annyi vízzel, hogy krémleves sűrűségű legyen, felmelegítjük, belecsepegtetjük fél citrom levét, elkeverünk benne egy fél pohár tejszínt és máris lehet tálalni apróra vágott petrezselyemmel és tejföllel/joghurttal.

4 hozzászólás

  1. pb. said,

    február 11, 2011 - 11:42 de.

    na ma ezt főzünk, anyámnak felolvastam, ő azt ajánlja, egy kis marhahúslét hozzá lehet adni. én nem ajánlom, mint vega:)

  2. reku said,

    február 11, 2011 - 12:44 du.

    lehet, lehet, úgy is készült már ilyen krémleves… de anélkül is remek. inkább anélkül, mint leveskockával, ha már itt tartunk.

  3. Rudolf Anna said,

    február 11, 2011 - 3:44 du.

    Na ezt én is kiprobalom. Bar a céklát szívesebben nyersen fogyasztjuk, de ez nagyon jól hangzik. És a krémlevesek a kedvenceim…
    És a többi recept is nagyon jól hangzik (legalabb is a fotók nagyon kívánatosak :). Éppen kifogytam az ötletekből, hogy mit főzzek… Úgy hogy köszi.
    Ja, a Flódni rétest én is csináltam valamikor anno.. Te is készen vásárolható rétes lapokat használtál?

    • reku said,

      december 10, 2011 - 12:10 du.

      Igen, sokkal egyszerűbb készen vásárolt lapokkal… Bár így is elég sok munka van vele (mmint a flódnival).


Vélemény, hozzászólás?

