Rókagombás lasagna

Ismét több receptből merítettem ihletet, és meghatározó volt két szempont: mi van itthon, illetve gyermek is kell egyen belőle (ezért szinte nulla fűszer, minimális só; elméletileg a gomba is korai egy 3 évesnek, de amúgy sem kóstolta meg, grrr…)

Egy kis fej hagymát üvegesre dinszteltem olivaolajon, két cikk fokhagymát szeletekre vágtam, fél kápia paprikát kockára aprítottam, majd sóban eltett, kiáztatott rókagombát adtam hozzá. Fedő alatt pároltam, belereszeltem egy murkot és még pároltam, végül 3 főtt tojást is belereszeltem, petrezselyemzöldet és egy kiskanál pesztót is hozzákevertem. Közben készítettem egy besamel mártást vajból, lisztből, tejből, leheletnyi szerecsendióval. Kikentem a tepsit, az elős réteg beamel volt, arra lasagna-lapok, rá a töltelék fele, ismét lap, besamel, töltelék, lap, tetejére besamel. Húsz perc, közepes láng a sütőben, majd reszelt sajt a tetejére, újabb 15-20 perc…

Icipicit száraznak tűnt, talán hosszabb lére is ereszthettem volna a tölteléket. Igazándiból 2-3 kanál tejfölt illett volna hozzákeverni, azt hiszem. Legközelebb…

4 hozzászólás

  1. sedith said,

    október 14, 2010 - 5:35 de.

    Hmmm, micsoda színkavalkád!:)
    Az enyémek is csak hébe-hóba szeretik a gombát. Mikor milyen kedvük van. Azért 3 évesnek már elmegy egy icipici bors is az ételbe, csak, hogy íze legyen, nem? Borókám még nincs annyi, de azért a normál ételeket eszi. Igaz, én sem borsozok, csilizek nagyon (még a párom sem igazán bírja), legtöbbször “kifelejtem” az ételekből.:)
    Puszi

  2. ottis said,

    október 14, 2010 - 9:35 du.

    Guszta .-) Én szívesen ennék belőle .-)

  3. Albin said,

    október 15, 2010 - 10:41 de.

    Biztos hogy nagyon finom. Az az ember vagyok aki szereti a hasát, főz magára és “leeszi magát” vállogatás nélkül, csak azt nem hogy ma kevés lány tud főzni. 🙂 Ügyes vagy. Szívesen megkostolnám néha a főzted. Sajnos tőlem csak pozitv kritikát kapnál. 🙂

  4. reku said,

    október 18, 2010 - 11:04 du.

    Igen, 3 éves fiam mindent eszik, amit mi, a fűszereket sem ellenzi. Amúgy nekem nem a bors hiányzott, mint említettem, hanem néhány kanál tejfel…
    Albin, ha majd előre tudom, hogy érdekeset főzök, értesítelek, és szívesen látlak ebédre. Néhány rendes fotóért sztem nekem is megéri. Csak lásd, mindig utolsó percben döntöm el, mi legyen az ebéd, s legyen-e belőle poszt. Sokszorjobb kajákról nincs bejegyzés, mert nem fotóztam éppen, és fordítva, (közepes vagy gyengébb) fotókat is jegelek azokra az időkre, amikor itt nincs semmi mozgás, vagy lesz kedvem írni, s nem lesz mit…


Vélemény, hozzászólás?

