Kis ízelítő a bolgár konyhából

Dida sok érdekeset tud főzni. Nála ettünk nemrég bánicát és mütenicát. Megosztom veletek is ezt a két receptet!

Bánica

Hozzávalók:

– egy tasak “foi de placinta”, azaz réteslap (lehetőleg Bella márkájú – a Morarita és a Linco nem olyan jó, most már magam is tapasztaltam, de ha csak olyan kerül, ez még nem akadály…)

– kb. fél kiló telemea

– 1 pohár – 200 ml – sima joghurt

– 1 egész tojás

– 7 kanál olaj

– 3 kanál liszt

– késhegynyi szódabikarbonát, kioltva citrommal vagy ecettel

Elkészítés: a telemeát lereszeled vagy összetöröd villával, és hozzákevered a többi tölteték-anyagot. A masszából minden lapra elkensz egyenletesen kb. 2 kanálnyit, felcsavarod, és csiga formában lerakod egy tepsibe. Dida óriási pizzasütő formába szoktat tenni, az kerek, tehát eleve jól néz ki benne egy ilyen alakzat. Ha teflonos a tepsi, vajazni sem szükséges, de én az aljára kentem kicsi vajat, a tetejéte pedig hajszálvékony vaj-szeletkéket applikáltam. Lassú/közepes tűz kell hozzá, kb. egy órat sűl, vagy többet is, amíg a teteje kezd pirulni. Amikor kiveszed, letakarod újságpapírral, hogy icipicit puhuljon.

Melegen, mütenicával a legfinomabb.

Mütenica:

fele “lapte batut”, azaz aludtej, fele víz, ízlés szerint sózva.

Jó étvágyat!

Reklámok

10 hozzászólás

  1. ottis said,

    február 11, 2009 - 9:10 de.

    Szia, lenne egy kérdésem.A lapokat egyenként csavarod fel?Na most egy kicsikét értetlekedek:-) Vagy úgy hogy minden lapra két kanál massza és egymásra rakjuk és felcsavarjuk?

  2. Réku said,

    február 11, 2009 - 10:57 du.

    Egyenként csavadrod fel, és csiga formában teszed a tepsibe… az egymás mellé helyezett tekercsek rajzolják ki a csigavonalat… Legközelebb lefotózom, ígérem, és kiegészítem a bejegyzést.

  3. ottis said,

    február 12, 2009 - 2:12 du.

    Na ezt szerintem kipróbálom!Igaz nálam hosszú a várólista,úgy hogy kb. 2 hét múlva kerül az asztalra. És ha jól sikerül majd a fotó róla, engedelmeddel felteszem a blogomra is,persze jelezvén hogy hol olvastam!

  4. Réku said,

    február 12, 2009 - 5:00 du.

    Megtiszteltetés lenne!
    Jó főzést!

  5. ottis said,

    február 13, 2009 - 8:12 du.

    Megvettem a réteslapokat 🙂

  6. ottis said,

    február 15, 2009 - 1:46 du.

    Megsütöttem, de nem csináltam csiga formára 😦
    Időközben elbizonytalanodtam, hogy nem fog jó lenni nekem úgy, így hát felvágtam a feltekert rúdakat darabokra és egymás mellé helyeztem.Az íze nagyon jó lett, de nem lett olyan ahogyan leírtad 😦 Ha még egyszer késíted légyszíves fotózd le az én kedvemért.Köszi szépen előre is!

  7. ottis said,

    február 15, 2009 - 2:03 du.

    Na közben találtam fotót a neten róla,hát igen,nekem is ilyen volt az elején…mivel készítettem egy kisebb csigát…de aztán a többiből nem az lett.Na mindegy.Bocsika a sok megjegyzésért…
    http://www.house-peychevi.com/en/sport.htm

  8. ottis said,

    február 16, 2009 - 7:24 du.

    Köszi az e-mailt 🙂

  9. február 26, 2011 - 10:31 du.

    […] a sós palacsintáról volt már szó itt. Az adagokat viszont ma már ekként javasolom:  egy tasak réteslap (talán 24 db.),  fél kiló […]

  10. Zsuzsa said,

    március 6, 2011 - 10:10 de.

    Kedves Réku! Örömmel olvastam honlapodat és nagyon tetszenek a receptjeid. Nagyon felkeltette az érdeklődésemet a “telemea” mi lehet?? Végül is utánanéztem, megtudtam sajt!! Másik talány volt számomra a “lapte batut” igaz rájöttem aludttej, vagy kefír. Receptedet ki fogom próbálni biztosan nagyon finom lesz. Üdv: Zsuzsa


Vélemény, hozzászólás?

