Almás karalábéleves

Mint a legtöbb konyhai újítást, ezt is szükségállapot idézte elő. Zöldséglevest szerettem volna főzni, de kiderült, kevés lesz a két murok, egy sovány petrezselyem, és egy szikkadt peszternák. No, de ott volt a karalábé. Az sem volt valami nagy, de gondoltam így együtt mégis kijön egy karalábéleves. Hát miután feldaraboltam azokat a zöldségeket, amik nem voltak fásak, kiderült, hogy nem… Na, de nem csüggedtem, kis olivaolajban megpároltam az egészet, felöntöttem vízzel, beletettem egy közepes hagymát egészben, s persze a használhatatlan zöldségeket, egészben, ízfokozónak. Amikor már majdnem puha volt minden, belefőztem egy krumplit is, amikor az is elkészült, leoltottam a tüzet, beledobtam két közepes almát, kockára vágva, kb. fél citrom levével meglocsolva (h. ne színeződjön el). A másik fél citromot is belecsöpögtettem a levesbe, majd tojássárgával-tejföllel és petrezselyemzölddel is ízesítettem. Szetintünk nagyon finom lett!

PS: egyéves Ákoskám is kapott a levesből: mielőtt a tejföl+tojássárga belekerült volna, kivettem az ő részét, botmixerrel kicsit összezúztam és főtt tojás sárgáját reszeltem rá (a fehérjét kockákra vágva beledobtam a mi levesünkbe).

Reklámok

7 hozzászólás

  1. ottis said,

    október 9, 2008 - 8:59 du.

    Jónak tűnik az ötleted!Szerintem kipróbálom!Ja és a mostani VFK-n éppen levessel kell előállni 🙂

  2. réku said,

    október 9, 2008 - 10:16 du.

    Mindenféle leves rajongója vagyok… Szerintem egy igazán ízletes levest nehezebb elkészíteni, mint egy sültet vagy egy salátát… No, majd utána nézek a kiírásnak, és lehet, hogy ismét benevezek. Jó konyhatündérkedést!

  3. réku said,

    október 9, 2008 - 10:37 du.

    Kérlek segíts egy linkkel, nem találom az aktuális VFK-kiírást!

  4. ottis said,

    október 10, 2008 - 5:58 du.

    http://eteto.blog.hu/
    http://gasztro.blog.hu/
    Ezeken a linkeken megtalálod az aktuális VFK kiírást!

  5. reku said,

    október 10, 2008 - 6:51 du.

    köszönöm!

  6. ottis said,

    október 24, 2008 - 8:22 du.

    szia, nézz be hozzám és csatlakozz a játékhoz, ha érdekesnek találod!

  7. kövi sára said,

    november 3, 2008 - 12:38 du.

    labdát dobtam, hogy írj hét titkot magadról:)


Vélemény, hozzászólás?

