Rushdie-top

Meg kell vallanom, hogy nem is könnyű toplistát írni, hiszen Salman Rushdie mindegyik regényét nagyon szívesen olvastam, és mindegyiket állíthatnám a toplista élére valamilyen szempont szerint. Kettőről tudok még, ami megjelent magyarul (A mór utolsó sóhaja, Talpa alatt a föld), mindkettő hiányzik az olvasmányaim közül. Igyekszem a közeljövőben pótolni.

1. Fúraidüh. Erről írtam már. Csak annyit még, hogy Rushdie szíve mélyén egy nagy bábmester. Mindegyik regényében megjelenik valahol egy bábos szereplő, de minimum egy bábos hasonlat.

2. Salímár bohóc. Most fejeztem be. Pazar. Ritkán vagyok úgy, hogy ennyire izgulok egy regény szereplőiért, és ennyire kíváncsian vágyom arra, hogy megtudjam, mi lesz velük, honnan hová alakul a sorsuk stb.

3. Sátáni versek. Remekmű. Valamiért nem tudott úgy magával sodorni, mint az előző kettő, de talán éppen a komolysága teszi nehezebb és értékesebb (?) olvasmánnyá. Mindegy. Ez egy személyes top, még dobogós, és hát attól még Rushdie legfontosabb műve, hogy én leértékelem. 😉

4. Az éjfél gyermekei. Történelemóra kezdőknek és haladóknak, elég sok fantasztikus részlettel fűzerezve (mint minden Rushdie regény, persze). Bennem kulináris kíváncsiságot ébresztett egy csomó indiai kaja iránt. Remélem egyszer eljutok oda, és akkor végigkósolom az összeset.

5. Szégyen. Nagyon régen olvastam már, az az érzésem. Ez volt az első Rushdiem. Elvarázsolt, az biztos, és ennk köszönhetőenb olvastal el a többit is, szépen sorba. Lehet, hogy ismét leveszem a polcról…

6. Grímusz. Talán a legelvontabb regénye, azt is megkockáztatom, hogy filozófikusnak bélyegezzem. Szinte semmi köze a földhözragadt valósághoz. Persze fikció, de ha nem ragaszkodunk ahhoz, hogy mindent szó szerint értsünk, nagyon sok “jelentése” van.

7. Hárún és a mesék tengere. Meseeee. De nagyon kedves.

Reklámok

4 hozzászólás

  1. sultanus said,

    július 21, 2008 - 5:48 du.

    Na hagyd magad a kultusszal sodorni! Valóban közel sem a legjobb a Sátáni versek. Nekem a Szégyen a kedvencem, bár – szégyen, nem szégyen – nem olvastam oly sok Rushdie-t, mint magácska.

  2. réku said,

    július 21, 2008 - 6:10 du.

    amíg én sem olvastam többet, az volt a kedvencem. 😀
    de a Fúriadüh talán a második volt a sorban, s az annyira tetszett, hogy hirtelen nagyon sokmindent kiütött a kedvenc regényeim toplistájáról.

  3. keli said,

    július 25, 2008 - 2:24 du.

    Persze ízlések és pofonok, de nálam egyelőre a Grímusz vezet 😀

  4. Zsu said,

    augusztus 4, 2011 - 8:05 du.

    Grimuszra szavazok en is 🙂


Vélemény, hozzászólás?

