Töltött hagyma

Ma elkezdtem egy fogyókúrát, és persze minden második gondolatom a kaja körül forog. Muszáj lesz receptekbe fojtsam a kísértést.

Ezt a receptet B.-től tanultam. B.-ről csak annyit kell tudni, hogy pasas, és imádja a hagymát.

Hozzávalók: kb. fél kiló sovány marhahús, darálva, 8-10 nagy hagyma, fűszerek, tejszín és petrezselyem.

A darált marhahúst megpirítom kevés olajon, sóval, borssal fűszerezem. A hagymákat megpucolom, vigyázva arra, hogy a bajszos vége ne sérüljön. Karalábévájólal kivájom a közepét, hogy 3-4 réteg hagyma maradjon. A húst beleszedem a hagymákba és egy túzálló edénybe vagy magasabb falú tepsibe teszem. Ami megmarad összevegyítem a hagymákból kivájt faricskákkal és a töltött hagymák köré szórom. Az egészre jó sok főzőtejszínt teszek. Nem tejfölt, mert a hagyma édes, s nagyon finom lesz tejszínnel ;). 30-40 perc alatt elkészül a lerben. Kenyérrel a legfinomabb, de lehet más körítéssel is enni.

hagyma1.jpg

Reklámok

14 hozzászólás

  1. Kitalalt Nev said,

    március 13, 2008 - 12:28 du.

    …nem ertem, hogy pont te miert szeretnel lefogyni. Bezzeg en!!

  2. Andi said,

    március 13, 2008 - 3:43 du.

    Légyszi írd meg milyen főzőtejszínt használsz, mert én a béna fejemmel nem találtam román földön és nagyon sok receptről mondtam ezért le.Ezt a hagymát viszont kipróbálnám.
    Köszike

  3. Réku said,

    március 13, 2008 - 4:38 du.

    Kitalát nevű: nem ismerlek, ezért nem fogok itt magyarázkódni, miért kell lefogyni. Ha rászánod magad: hajrá, csak elhatározás kérdése! 😀
    Andi: ha kolozsvári vagy: a Széchenyi térhez nagyon közel van egy tejtermékes bolt, talán Comlact a neve, ott lehet kapni valódi tejszínt (nem édesítik), és ott a legfinomabb a tehéntúró és a telemea is! Ezúttal viszont nem ilyen tejsznnel főztem, hanem (olasz) növényi tejszínnel, a Carefourban találtam, a dobozán ezt írja: gran cucina densa e cremosa per condire. Sárga a doboz. Jó főzöcskélést!

  4. Julcsa said,

    március 13, 2008 - 6:15 du.

    Aha, ez a növényitejszín-dolog megmagyarázza, hogy lesz ebből fogyókúrás recept… Bevallom, ez elsőre nem volt egészen világos nekem. 🙂

  5. reku said,

    március 13, 2008 - 6:38 du.

    jaj, neeeem eszem most ilyeneket (sem), ez a fogyókúra előtt 2 nappal készült. 🙂

  6. seronszton said,

    március 15, 2008 - 11:23 de.

    naggyon jól néz ki… nyam-nyam. nincs marhahús a háznál, mit imprózzak, muramisten? megéheztem 😉

  7. Kinga said,

    március 17, 2008 - 4:31 du.

    nahát, épp most olvastam a Peer Gynt beharangozóját 😉

  8. reku said,

    március 17, 2008 - 9:38 du.

    welcome! 😉

  9. ottis said,

    március 31, 2008 - 9:07 du.

    Szia, jól néz ki a hagymás kajád!Kipróbálom én is! 🙂

  10. Julcsa said,

    április 2, 2008 - 10:25 du.

    Megcsináltam, finom lett nagyon! 🙂 Persze a karalábét nem is tudom, hogy mondanák itt, ha létezne, nemhogy még a -vájó… de késsel-kiskanállal is meg tudtam oldani, úgyhogy lett sikerélmény. Köszönjük!

  11. réku said,

    április 2, 2008 - 11:48 du.

    Ottis, várom majd a kritikai megjegyzéseket! 😉
    Nagyszerű Julcsa, nagyon örülök!

  12. könyvbagoly said,

    április 21, 2008 - 10:22 de.

    elszállt fickó lehetett, aki ezt kitalálta. De azért azt hiszem, megéri kipróbálni 🙂 köszi a tippet, innen már lehet kreatívkodni! 😉

  13. cirmicica said,

    július 1, 2010 - 9:39 du.

    Nagyon finom lehet es borzasztoan megkivantam,muszaj lesz elkeszitenem,koszi es a foto is jo…

  14. reku said,

    július 1, 2010 - 11:06 du.

    Sok sikert, remélem nem csalódsz! Egyébként a tejszín-hagyma ősszemelegedve, icipicit megpirulva, egy leheletnyi husival pazar kombináció!


Vélemény, hozzászólás?

