Joghurtgombóc

Kísértetiesen hasonlít a tehéntúrós gombóchoz, de savanykásabb.

Egy literes joghurtot felteszünk közepes tűzre melegedni. 2-3 kanál cukrot és 2 tasak vaníliás cukrot szórunk bele, majd mikor elkezd főni, grízet adunk hozzá és lassan kevergetjük, míg a tejbegríznél sűrűbb masszát kapunk. Ha lehűl, kis gombócokat formázunk belőle, és cukros prézlibe forgatjuk, majd jól lehűtjuk (1-2 órát jégszekrényben tartjuk).

Az az igazság, hogy az én pépem nem lett elég sűrű, de megettük, mint a tejbegrízt. Kakaó vagy fahéj helyett a cukros prézlit szórtuk rá. Így is kitűnő.

4 hozzászólás

  1. Sch said,

    július 24, 2007 - 11:32 du.

    Nehehehheeheeee :(( Ne publikáld a kedvenc receptemet!!! Léccilécci! Tudod-e, hogy szeretik az embereim???? :(( Amúgy tegyél bele még vagy két tojássárgáját, attól jobban összeáll. És nem kell félni attól, hogy kemény lesz. Nekem minden szemre megy: amikor puliszkaszerű az állaga, akkor hagyom abba a grízadagolást! S hagyd előbb kihűlni, s csak utána forgasd a prézlibe, úgy könnyebben formálható a massza.

    Ui: Most nagyon zárójelben megjegyzem, hogy én úgy ***tem el a háztól a gombócokat, hogy sietségemben nem grízet, hanem prézlit tettem a joghurtba, s kevergetés közben meg azon filóztam, hogy vajon mikor kezd már dagadni a gríz? Amikor formálni kezdtem a kis golyókat, csak akkor vettem észre, hogy amibe forgatom, ugyanaz, mint amit azelőtt 10 perccel öntöttem a lábosba. De így is finom lett, nem volt panasz rá. A lényeg az inventivitás!

  2. Réku said,

    július 25, 2007 - 10:35 de.

    Aha, a tojás jó tipp. Egyébként másnap a maradékból sikerült kis gombócokat formázni. Lehet, hogy elsiettem első nap, s jobban le kellett volna hűljön…

  3. spenót said,

    szeptember 21, 2008 - 12:48 du.

    Csak egy kis helyesbítés:
    grízt és nem grízet rakunk az ételbe…

    Köszönöm, ha kijavítjátok, nagyon zavarta a szemem.

  4. reku said,

    szeptember 21, 2008 - 9:35 du.

    Javítottam.
    Még annyit fűzméák hozzá a recepthez, hogy másodszo jobban sikerült. 🙂


Vélemény, hozzászólás?

