A nyomtató

Már elég rég szerettem volna itthonra is egyet. Tudtam azt is, hogy ha már nem járok be naponta dolgozdába, halaszthatatlanná válik a beszerzése. És természetesen nem döntöttem könnyen olyan kérdésekben, h. új vagy használt, márkás vagy noname, kicsi vagy nagy… Egyértelmű volt, hogy nem tintás lesz, hanem lézer. A márka számomra pedig két név ebben az esetben: HP és Canon, de a HP kb. kétszer olyan erős. Mert láttunk Samsungot is, ami lehet, hogy televízióban márkanév, de nyomtatóban izé… nem tudom.

A döntés: egy használt HP 1100, ha elég nagy a memóriája (4 M volt a minimum elvárás) és ha elég gyorsnak tűnik, amikor kipróbáljuk. Tudtam, hogy a próbanyomtatást tüzetesen meg kell vizsgálni, mert abból derül ki, hogy jó a henger benne, hogy nem húz függőleges vonalat/csíkot a lapra. No, de a boltból az orrunk előtt sétált ki a kiszemelt nyomtató, egy ismeretlen pasi ölében. Megnéztünk egy másik HP-t (LaserJet 4, talán), de olyan lassú volt, mint a tetű.

Maradt a kettes számú opció: egy új HP 1018. Megvettük. Fizetés után még utánunk szólt a kasszás néni, hogy vegyünk kábelt is, mert csak tápkábel van a dobozban. Azt is megmondta, hol vegyünk. 4 lejért vesztegették, és teljes harci felszereléssel jöttem haza összeszerelni a legújabb villanyos kedvencet, hogy amint elkészül az első dolgozat, legyen amin kinyomtatni.

No, de nem ment… Annyiszor próbáltam újrainstallálni, hogy csuda. De még a tesztoldalt sem nyomtatta ki, nem hogy mást. Egyből a gyanúsan olcsó kábelt hibáztattam, mert a win jelezte, hogy nem ismeri fel, milyen kütyü van a kábel végén. Az összes 8 usb-bemenetelt kipróbáltam, úgy sem ment. Persze nem lehettünk teljesen biztosak, hogy ez a baja, s nem a driver hibás… Vagy valami más…

Másnap vittük szervízbe a kisügyest… Persze kiderült, hogy semmi baja, csak a kábel nem jó. Amint a szerelő fiúk meglátták a dobozt, kérdezték, hogy vékony kábel van hozzá, mert akkor az a baja. Hát vékony volt, de nem tudhattam, milyen vastag kell legyen… Egy újabb, 3,6 lejes, vastagabb kábellel ügyesen nyomtatott. Itthon is. Csak minek utána ráment 24 órám erre a vásárra, szinte nem volt, amit nyomtatni… S jaj, csak a munka fele készült el, most még vár rám sok finom dolgozatírás!

Tanulság: figyeljetek a kábelek fölöttébb kényes voltára.

hp10182.jpg

Reklámok

9 hozzászólás

  1. Sz.Cs. said,

    július 10, 2007 - 1:22 du.

    Akkor én ezt a részét megúsztam, nálam se volt usb-kábel, de szerencsére jó volt, amit vettem hozzá. Én a múlt héten vásároltam, pénzszűke mián egy nagyon olcsót ámde multifunkcionálisat.

  2. reku said,

    július 10, 2007 - 1:27 du.

    Milyet, milyet?
    Ez sem volt nagyon drága, a piacon a legolcsóbb HP.
    A multifunkcionális dolgoktól ódzkodom. Nem kell fényképező telefon és szkennelő nyomtató sem.
    Amúgy ebben a konkrét helyzetben a fogyasztásra (mennyibe kerül egy oldal) is figyeltem, s úgy tűnik, a multifunkcionálisak nem gazdaságosak…

  3. Sz.Cs. said,

    július 10, 2007 - 1:37 du.

    Ez egy Lexmark (ne kérdezd, milyen állat), másfél milla volt, nyomtat, szkennel és fénymásol. Utóbbit elég gyengén, de a többi elmegy.

  4. Sz.Cs. said,

    július 10, 2007 - 1:37 du.

    Ja, és 2 év garancia.

  5. Supersheep said,

    július 10, 2007 - 1:38 du.

    az occso multifunkci legtobbszor tintas, igy eleg hamar elkoltod az arat tobbszor is tintaban …

    A dragabb meg hat … draga.

  6. reku said,

    július 10, 2007 - 1:48 du.

    Aha, erről van szó… Meg ha nem használod, akkor beleszárad a tinta, és dobhatod el a “kartust”. Vagy úgy jársz, mint öcsémuram, aki a tintás Canont 30 oldal nyomtatása után fel kell töltse. Kinek van ma türelme ehhez?
    Amúgy az öcsém is egy multifunkcionális Lenmarxra cserélte a régit, de ő használtat vett, sokkal drágábban. Akkora, mint egy éjjeliszekrény és sok memóriát is adtak hozzá, de nem tudom még, mennyire van megelégedve vele.

  7. Sz.Cs. said,

    július 10, 2007 - 2:11 du.

    Én is egy lézeres HP-t vettem volna, ha lett volna elég zsetonom, de a szerkben elromlott a nyomtató, és sürgős nyomtatnivalóm volt, így aztán… 🙂

  8. Sch said,

    július 10, 2007 - 5:40 du.

    Nekem is HP LaserJet 4-esem van, könyveket ugyan nem nyomtatok, de szerintem semmi gond nincs vele. S két éve nem kellett megtöltenem, csak egyszer mentünk szervízbe hengerpucolásra. 🙂 De hátha te is jó üzletet kötöttél az 1018-assal. 😉 Használd egészséggel!

  9. reku said,

    július 10, 2007 - 8:40 du.

    Danke!


Vélemény, hozzászólás?

