Gyorsjelentés

Végreírtam valamit Charleville-ről is. Most megyek számlákat fizetni, majd 8-től megnézem a Kövekkel a zsebében című remek előadást, hogy ismét legyen kedvem a hétköznapokhoz.

Hétvégén Filmtett-fesztivál volt. Sok jót láttam, de különösen Kincses Réka dokumnetumfilme ragadott meg másságával, és nagyon szerettem a Csoma-legendáriumot, bár hiányos technikai körülmények közepette vetítették.

Az első adminisztratív találka is megvolt a doktorin… Tanulnom is kell, dolgoznom is, mese nincs.

Szombaton jutott egy ritka érdekes szicíliai bábelőadás.

Vettem egy nagyon profi bársonynadrágot, kocsmáztunk kicsit, kicsit mintha találkoztunk is volna Csomháékkal, tegnap vendég és Canasta-parti volt vacsora után… No, ilyenek.

6 hozzászólás

  1. Sz.Cs. said,

    október 17, 2006 - 12:16 de.

    Én azért sajnálom, hogy a Kövekkel a zsebében-ből teljesen hiányzik a zene. Pedig nagyon jól menne bele egy kis ájris mjuzik…

  2. Réku said,

    október 17, 2006 - 9:17 de.

    Nekem nem hiányzik. Különben is aláfestés lenne, nem lenetne dramaturgiai szerepe, hiszen nagyon pörög az előadás, néha percenként három-három különböző figura bőrébe bújnak, ki tudna még a zenére is figyelni… S az a kis tánc is alíg néhány másodperc, annyi zene már inkább ne is legyen…

  3. Sz.Cs. said,

    október 17, 2006 - 11:56 du.

    Hát annyi dramaturgiai szerepe lehet, mint a filmeken.
    És ha az a néhány másodperc több lett volna…

  4. abagota said,

    október 18, 2006 - 6:09 du.

    Nekem sem hiányzott a zene… Nagyon nem. Éppen úgy érzem, elvenne a minimális díszlet hatásából.

  5. reku said,

    október 19, 2006 - 7:16 de.

    még valami: ha ír zene lenne az előadásban, pontosan azt történne, amit az amerikai stáb művel a darabban, vagyis csak az “írség” kedvéért erőszakolnánk rá valamit… nem kiejtést, hanem zenét. tamási székelyruhában? nem jobb anélkül? legalább észreveszed, hogy másról szól…
    az is lehet, hogy nem vagyok ájris mjuzik lover… 😉

  6. Sz.Cs. said,

    október 23, 2006 - 8:14 de.

    Hát azért nem ugyanaz. Az íreknél nem ugyanazt jelenti a zenéjük, mint nálunk a székelyruha, hanem sokkal inkább része a mindennapoknak. Különösen egy olyan vidéken, ahol a Kövekkel a zsebében játszódik, ahol az emberek nem élnek zene nélkül. És úgy emlékszem, nem egyszer történik utalás a muzsikára a darabban, így ráerőltetés sem lenne.
    Biztosan lehet találni olyan ír számot, ami passzol a minimális díszlethez is. Keresztes rendezése túl kelet-európaivá alakítja a darabot, és nekem tkp ez a bajom vele. A zenét csak azért mondtam, mert az sztem visszabillenthetné az egyensúlyt. (Jó, tudom, csak szerintem nincs egyensúly.)
    Amúgy meg ja, zenei ízlések és plafonok.


Vélemény, hozzászólás?

