Brokkolis quiche

A quiche a franciák egyik kedvenc eledele: kerek tepsiben kisütött réteslap, megtöltve egy tojásos+sajtos+valamis keverékkel. Szinte minden vendéglőben rajta van az étlapon és általában főfogásként, salátával fogyasztják. Legegyszerűbb a sajtos-sonkás változata, de én egy nagyon finom halas quiche-sel kezdtem a kóstolót, majd itthon a spenótos változatával kezdtem kísérletezni. Bevallom: nem sikerült éppen olyanra, mint ahogyan elképzeltem (az általam gyúrt tésztalap miatt), de meg lehetett enni. A második próbálkozásom, a brokkolis quiche már nagyon ízletesre és mutatósra sikeredett, ez következik.

Első lépés: meg kell venni a boltban a fagyasztott réteslapot. Ki kell bélelni vele egy tortaformát vagy egy tepsit. Netes receptek azt ajánlják, hogy a lapra simítsunk sütőpapírt, hintsünk bele paszulyt vagy rizset, és így 10-15 percig süssük. Én a kibélelt tepsit tettem be kb 10 percre a lerbe, de azt hiszem ettől a lépéstől akár el is lehet tekinteni.

A “töltelék”: a piacon vettem két csokor brokkolit (minimum fél kiló volt), azt virágaira bontogattam, és 5 percig forráztam, majd lecsöpögtettem. Felvertem 4 egész tojást, és belekevertem kb. 1 dl tejszínt és ugyanannyi tejet (nem mertem többet). Az összes sajtmaradékot (egy darab telemea, kis félzsíros moeciu és egy darabka vegetáriánus/növényi sajt) kockára vágtam, és belekevertem a masszába. Kicsit sóztam és kb. két csipetnyi petrezselyemzöldet is hozzákevertem, végül belekevertem a brokkolit.

A tölteléket a réteslappal bélelt tepsibe borítottam, a tetejére reszelt parmezánt szórtam, így került be a lerbe kb 40 percre. (Klasszikus tipp: akkor van kész, ha a masszába szúrt késre nem tapad semmi.)
Azt hiszem, azért sikerült jól, mert kis sót és petrezselymet leszámítva nem fűszereztem. Receptekben olvastam holmi feketebors és szerecsendió hozzáadásáról, de nem hiszem, hogy szükséges.

A spenótos kb. ugyanez volt, de a masszában a spenót kíséretében találtatott némi kockára vágott füstölt sonka és két cikk apróra vágott fokhagyma. Azt hiszem a végtelenségig lehet variálni…

Reklámok

3 hozzászólás

  1. Réku said,

    március 26, 2007 - 12:27 du.

    szombat este quich-sel avattuk fel az új lert:
    4 egész tojás felverve, benne kb 250 g. reszelt sajt, egy csirkemell (kockára vágva, előzőleg kukoricaolajon kicsit megsütve) és egy kukorica-konzerv + só, fehér bors és egy egész csokor petrezselyem. a réteslap (bolti, “foietaj frantuzesc) kb 10 perc elősütében részesült, majd a töltelékkel együtt további 40 percig sűlt. volt hozzá hatalmas zöldhagymával, citromlével és kis kukoricaolajjal ízesített zöldsaláta.

  2. Réku said,

    március 26, 2007 - 12:28 du.

    ja, a tetejére persze került reszelt parmezán is, jó sok. 🙂

  3. január 22, 2008 - 12:50 du.

    […] 22, 2008 at 12:50 pm (blabla) Tulajdonképpen a quiche receptet és a sajtszószos halreceptet […]


Vélemény, hozzászólás?

